Söndag

Kategori: Kajsa

Lika oslagbar som välmåendet som skjölde över oss morgonen efter.
Söndag - Alla vi som älskar Söndag klappar nu, klapp klapp!
När man minns gårkvällen och dess äventyr och bara inte kan sluta le.
När solen dessutom skiner över sitt vackra Stockholm stad.
När man tar ett glas treo i förebyggande syfte och inte akut behövande syfte.
Vi mejkade oss hastigt och snabbt, drog på oss briller och tog en uppiggande promenad till Globen city för att handla svarta oliver, energidryck, cola och en varsin piggelin.
På tillbakavägen gick vi in på Toamatis och köpte med oss Havtes pizza hem.
Min favorit med sparris, scampi och basilika.
Vi åt den tillsammans med en hel burk oliver och svepte iskall cola och pratade bort nästan hela förmiddagen med Jossan i telefån..
Jag älskar Söndagar, jag älskar 9 av 10 Söndagar.
Vi tog igårkväll tåget tillbaka till Uppsala för en söndagkväll hos Mamii med hemlagad gryta <3
Satt till bords länge, lät ljusen brinna ut och pratade om våra respektive helgupplevelser.
Sen var det TV kväll med obligatorisk ost och kex bricka.
Det var där jag började känna mig hängig, mamii gjorde thé åt mig och värmde mina fötter.
Jag hoppas verkligen att detta är en snabbövergående förkylning.
Bilder från Lördagen finns kvar hemma hos Catrine, vi får se när jag lyckas komma över dem..
Har några snygga från telefånen på min drop-that-syrra iaf!
.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: