Oktober

Kategori:

Första oktober idag altså..!
Ångest?
Egentligen inte.. men man är ju inte mer än människa (och bosatt i norden) så det är klart man längtar tillbaka till dom där varma sommarmånaderna även om det inte var historiens skrytsammaste värmebölja i år ;P
Fast hur mycket man än längtar så är listan med saker jag längtar till ännu längre än listan med saker jag längtar tillbaka till..
Och hur magiska dom där dagarna i slutet på Juli än var så vet jag att dom kommer bli minst lika bra nästa år ;P
If you know what i'm saying..
Så nu passar jag istället på att göra saker som hör hösten till..
Som att värma mig i mina skönaste och finaste stickade tröjor, dra fram bootsen ur förrådet som mina trötta balerina fossingar har längtat så efter, dricka té och varm choklad, tända ljus och höststyla inte bara mina garderobers innehåll utan resten av lägenheten som också får sig en makeover..
För så gör man när det är höst!
Kortfattat då!
Lider varken av separationsångest eller höstångest och välkomnar fortfarande hösten och kallare och kallare mornar ;-)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: