Förtrollande

Kategori: Kristina

Som sagt - Dagen är förtrollande.
Precis som jag vill att det ska vara när man är helg-ledig, när man väl kan göra allt det där som alla
andra månd-fred. arbetarna gör varje vecka..
Nu är bara frågan vad kvällen ska bjuda på.
Hade inte alls velat sitta hemma och häcka ikväll - Lördag lixom.
- Va fan?!
Det kan jag göra när jag är pensionerad och grå.
Helvete.
Thats just not us lixom!
Tyvär kan jag inte göra alla i mitt liv lika hemma-skygga.
Men hur kan man inte vilja måla läpparna, sätta på sig nåt man känner sig skit snygg i, och bara gå ut och iaf. sätta sig någostanns med tjejerna och dricka lite vin och bara vara tjej på en Lördagkväll?
Det är lixom det bästa som finns i mitt liv, det bästa jag vet, det jag längtar efter och alltid är sugen på..
Det är bara därför jag inte kan förstå hur man inte kan längta efter det..
För det är inte som jag, det är ovant, fast ändå inte längre för jag har blivit sjukt van med de.
Jag vet att alla inte är så.. Men ändå!
Längtan till storstan är verkligen påtaglig.
Och jag menar, bor man där så trivs man väl med puls?
För det tycks man inte göra här.
Men ni vet när alla andra måste jobba, eller råkar vara på annan plats eller bara just inte vill...
Då snarkar man ganska hårt lixom.
Nej det är det vi längtar till, till er, till dom, till det där!

.











.
.. Gud som haver barnen kär se till mig som liten .är, vart jag mig i världen vänder står min lycka i Guds händer.
Lyckan kommer, lyckan går..

.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: