Fransk chokladtårta vs. smaklösa maccarones

Kategori: Kristina

Jag & syster har helt ledig helg tillsammans.
Det händer inte varje vecka om jag säger så :P
Sjukt lyxigt, så jäkla skönt att vakna på en Lördag och vara ledig!
Vardag för vissa men världens lyx för oss.
Har jobbat helg så länge jag kan minnas, långt innan skoltiden tog slut lixom.
Nåväl, Sleepover i Eriksberg igår.
Imorse vaknade man i tid av en pigg, liten tjej som skulle upp och iväg på fotbolls-cup :))
Cupen var nära och på hemmaplan, så efter en lång mysig frukost med resten av familjen så promenerade vi bort för att hejarklacka Wilmis.
Underbar höstdag med världens solsken.
Efter några matcher tog jag & Kajsa cykeln och styrde kosan mot stan.
Shopping är aldrig tråkigt.
Fick med oss lite fika hem också.
Igår när jag sprang iväg till en chokladbutik i city för att köpa födelsedagstårta till chief Thomas så spottade jag nämligen macarones-försäljning i chokladdsiken.
Vart himla sugna och köpte med oss en liten påse hem.
Big disapointment.
Smakade ju i princip ingenting.
Lite smak på smörkrämen, men absolut inte smörkrämssmak som det blir när vi gör själva.
Och mandelkakorna smakade inte ett jota, som att tugga luft.
Thumbs down.
Kan tyvär inte rekomndera dessa, hon kan nog mest choklad.. Den där Anneli.
.
(Franska chokladtårtan var därmeot högklassig..)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: