Någonstanns mellan Italien & Grekland

Kategori: Kristina

Någonstanns mellan ett hett Italien och ett soligt Grekland...
Det får presentera mina middagsplaner för kvällen.
Jag gjorde pestobiffar.
Till det serverar jag en tomatsås med oregano & vitlök och en tzatsiki som vart helt himmelsk!
Biffarna är svin enkla, jag måste tipsa er om dessa.
You need:
. Färs
. Rödlök
. Tomatpuré (Inte nödvändigt)
. Pesto (Mängd efter egen smak, jag slängde i hela burken)
. Kryddor efter eget tycke och smak.
I mitt fall vitlök, salt, peppar, oregano & chili
Har man lite senap hemma är det också mumsigt att slänga i.
Man kan även med fördel knäcka i ett ägg, Våra ägg var tyvärr slut och det resulterade i att mina biffar nästan ville trilla isär i stekpannan..
.
Nu väntar jag bara på att en hungrig syster ska komma hem :))
.
- Smaklig spis!


Kommentarer

  • Hungrig syster säger:

    Tack för maaten ;-) Du överträffade dig själv!

    2011-08-22 | 19:17:10

Kommentera inlägget här: