Sjuk

Kategori: Kristina


.
Sjukdommen klubbade ner mig totalt och brutalt inatt.
Min natts sömntimmar blev inte många.
Jag låg bara och vred på mig, frös och svettades omvartannat, snöt mig, hostade och svalde tabletter.
Känner mig som en klubbad säl, blev givetvis hemma från jobbet idag.
Har inte rört mig ur sängen mer än för något toalettbesök och för att göra iordning några kex med smör på.
En ömmande och olustig känsla har övetagit min kropp och jag ber till gudarna att detta är snabb-övergående.
Orkar inte alls vara sjuk.
Syster och Mamma jobbar, jag är själv och har jätte tråkigt.
Orkar inte ens lägga mig framför TVn, istället har jag snart förbrukat hela mitt fulladdade iphonebatteri till att läsa varendaste blogg jag har sparat under bokmärken och kollat allt som går att kolla på facebook.
Tänkte bocka av några blogginlägg här bara, sen ska jag återgå till sängläge och min julklappsbok.
Vi kan väl prata lite om helgen!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: