Tomtegröt

Kategori: Kajsa

- Nu är det jul här i vårt hus....!
.
Vi kokar skinka och ska snart griljera den och sen får vi äntligen smaka på årets första skinkmacka ;P
Meningen var att vi skulle köpa en färdigkokt men varken jag eller Jossan kan tydligen läsa så jag kom hem med en okokt skinka som har legat i kastrullen sen dess.
Till middag blev det hemkokt tomtegröt med vörtlimpa!
Hade längtat efter det hela dagen ;-)
Och nu sitter syster och skriver en liten önskelista för det blir man nog aldrig för gammal för!
Skillnanden nu mot förr är väl isf att det är minst lika mycket för mamma och pappas skull som för äns egen ;P
Och idag fick jag hem lite fler klappar.
Tycker jag köper och köper och kånkar och bär men jag är fortfarande inte riktigt klar!
Kanske beror på att vi hela tiden lyckas springa på fler och fler trevliga julklappar som vi inte kan tänka oss att inte ha under granen i fina paket ;P
Bara en teori eller ett snarast ett syndrom som jag inte är ensam om, känn dig träffad Joss!
Har iaf lite hemligt innehåll i väskan som syster inte får veta någonting om!
Inte det lättaste att hålla hemlisar hemliga!
.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: